حداقل ۲۰ مورد فروش مسکن مهر پردیس به بیش از چند نفر

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس گفت: تا به امروز حداقل ۲۰ مورد فروش مسکن مهر به بیش از چند نفر را با تشکیل پرونده در اتحادیه بررسی کردیم که روند قانونی آنها انجام و در حال رسیدگی است.

علی مختاری آذر رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس در خصوص بازدید مسوولان قضایی، انتظامی و… شهرستان از واحدهای فاقد جواز کسب در رسته املاک، اظهار داشت: این بازدید با حضور دادستان محترم عمومی و انقلاب، جانشین فرمانده انتظامی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، نماینده اداره اماکن، اعضای هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک و… از واحدهای مشاورین املاک بدون جواز کسب در سطح شهر پردیس بازدیدهای لازم به عمل آمد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس گفت: حسب دستور مقام قضایی از واحدهای بدون جوازی که تا امروز با در نظر نگرفتن تذکرات و اخطارهای قبلی اقدام به دریافت جواز کسب نکرده اند، بازدید به عمل آمد.

وی افزود: طی این بازدید به واحدهای بدون جواز اخطار نهایی داده شد و در صورت عدم تمکین ظرف ۱۰ روز آتی واحدهای متخلفی به قوانین نظام صنفی و جاری کشور تمکین نمی‌کنند پلمب خواهند شد.

مختاری آذر افزود: در این طی گشت، در مجموع از ۴۰ واحد غیرمجاز در مجتمع‌های تجاری و اداری بهارستان، گلستان، قصر پردیس، رازی و ایران زمین در شهر پردیس بازدید و اخطارهای قانونی نهایی صادر شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس ادامه داد: طی دستورات مقام قضایی مقرر شد پس از طی مراحل و تشریفات قانونی این تعداد واحد غیرمجاز بدون هیچگونه مماشاتی پلمب شوند.

وی در خصوص فعالیت جاعلین و فروش مسکن مهر پردیس به چند نفر، اظهار کرد: تا به امروز حداقل ۲۰ مورد فروش مسکن مهر به بیش از چند نفر را با تشکیل پرونده در اتحادیه بررسی کردیم که روند قانونی آنها انجام و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال و در حال رسیدگی است و این فارغ از پرونده های تشکیل شده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پردیس است.

مختاری آذر اضافه کرد: گزارش های متعددی در خصوص فروش مسکن مهر به چند خریدار وجود دارد و این ناشی از خلاء قانونی که در شرکت عمران بوده و این مشکلات در پی آن به وجود آمده است که با تعاملات اخیری که با مدیرعامل شرکت عمران به‌ وجود آمده و با عملی شدن این توافقات، این مشکلات به زودی رفع می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس در خصوص اینکه جاعلین پس از فروش مسکن‌های جعلی به جعل اسناد زمین‌های مسکونی روی آورند، اظهار کرد: حال متخلفین از فروش مسکن مهر پا را فراتر گذاشتند و زمین‌های فازهای مختلف این شهر را با جعل سند به افراد ناآگاه می‌فروشند.

وی در خصوص اینکه جاعلین اسناد را از کجا تهیه می‌کنند، گفت: ابتدا برخی فروشندگان به دلیل کم آگاهی به واحدهای صنفی غیرمجاز مراجعه و متاسفانه اسناد خود را در دسترس آنها قرار می‌دهند که این امر بستر مناسبی برای سو استفاده کلاهبرداران و جاعلین فراهم می‌کند.

مختاری آذر در خصوص احتمال دوم، بیان داشت: با توجه به اینکه نسخه دوم کلیه قراردادهای املاک در یکی از ادارات شهرستان وجود دارد تصورمان این است جاعلین به دلایل نامعلوم و به صورت غیرقانونی به اسناد و اطلاعات ملک‌های شهر دسترسی پیدا می‌کنند.


انتهای پیام/۶۷۰۱۶/