قرارگاه جهادی پردیس در جبهه مبارزه با کرونا

از چهاردهم اسفند ماه سال گذشته تا امروز ۱۲۰ جوان و نوجوان بسیجی داوطلب هر روز معابر شهر پردیس را از ساعت ۱۶ تا یک بامداد ضدعفونی و سمپاشی کردند تا شهروندان نگرانی کمتری برای ابتلا به بیماری کرونا داشته باشند.

آنها خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی و در حد توان خود از ساعت ۱۶ عصر پمپ‌های ضدعفونی ۴ لیتری، ۷ لیتری و حتی ۲۰ لیتری را پای پیاده بر دوش می‌کشند و معابرعمومی و هرجایی را که احتمال بدهند ویروس به آنجا سرک کشیده را با دقت ضد عفونی می‌کنند.

در ساعات پایانی روز و با وجود خستگی، وزن سمپاش‌ها چند برابر می‌شود و سختی کار خودش را نشان می‌دهد اما جوانان و نوجوانان بسیجی این سختی  را به جان می‌خرند و مردانه پای کار هستند.

مسئول روابط عمومی قرار گاه جهادی شهر پردیس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اولین اقدامات قرارگاه، تشکیل بخش فوریت و بحران برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهر پردیس بود و به منظور نظم بخشی به کار، شهر پردیس را به ۱۲بخش برای       ضد عفونی تقسیم کردیم.

ماهان احمدی گفت: در بخش ستادی ۲۰ نفر از بسیجیان به طور شبانه روزی مشغول به کار هستند و در کل ۱۴۰ نفر در قرارگاه جهادی پردیس برای مقابله با بیماری کرونا، خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ضدعفونی معابرشهری، درمانگاه‌ها، خودپردازها، مجتمع های تجاری، فروشگاه‌ها، درب منازل، راه پله‌ مجتمع های مسکونی، وسایل بازی و نیمکت‌های بوستان، پل‌های عابر هوایی هرشب توسط بسیجیان با دقت ضد عفونی می‌شود.

وی از اهدای بسته‌های بهداشتی و معیشتی به شهروندان خبر داد و اظهار داشت: با کمک خیرین سه هزار بسته کالاهای بهداشتی بین خانواده های کم درآمد و آسیب پذیر توزیع شده و به زودی ۲۵ بسته معیشتی هریک به ارزش هفت میلیون ریال در بین خانواده‌های آسیب پذیری که یکی از اعضای خانواده آنها به کرونا گرفتار شده توزیع می‌شود.

مسئول روابط عمومی قرار گاه جهادی شهر پردیس گفت: مدیران پایگاه،  خانواده‌های بی بضاعت را در مناطق مختلف شناسایی کردند و ۲ هزار بسته بهداشتی حاوی ژل‌ضدعفونی‌کننده، محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، دستکش و ماسک طی روزهای آتی بین آنها توزیع خواهد شد.

احمدی با اشاره به سابقه خدمات رسانی بسیجیان قرارگاه جهادی پردیس، خاطر نشان کرد: نیروهای جهادی سال گذشته در سیل پلدختر خدمات رسانی داشتند و پس از آن به یاری مردم سیل زده سیستان و بلوچستان رفتند و امسال هم سهم خود را  با سمپاشی معابر در مبارزه با بیماری کرونا ادا می کنند.

وی ادامه داد: هر یک از بسیجیان این قرارگاه جهادی با هزینه شخصی و در حد توان دستگاه سمپاش برای ضدعفونی خریداری کرده و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری؛ آتش به اختیار وارد صحنه کارزار شدند.

مسئول قرارگاه جهادی پردیس توصیه کرد: شهروندان در خانه‌های خود بمانند، کاهش تردد شهروندان و رعایت دوره قرنطینه ۱۴ روزه در گذر از شیب تند بیماری کرونا تاثیرگذار است.

احمدی گفت: خانواده های زیادی درغم از دست دادن عزیران خود که به دلیل بیماری کرونا فوت کردند، عزادارند، توصیه می شود شهروندان با رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه از خانواده خود در مقابل این بیماری محافظت کنند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات بهداشت اظهار داشت: از ظهر دیروز تا امروز یک هزار و ۷۶۲مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۷ هزارو ۱۷ نفر رسیده است.

تاکنون ۹ هزار و ۸۲۵ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و این روند رو به افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ نفر جان خود را از دست دادند و در مجموع در گذشتگان این بیماری در کشور به ۲۰ هزار و ۷۷نفر رسیده است.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه    salamat.gov.ir است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.