قیمت های جدید مسکن مهر شهر جدید پردیس

سعید غفوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارسدر پاسخ به این سوال که آیا قیمت نهایی مسکن مهر این هفته ابلاغ می شود و این مبالغ از متقاضیان چگونه دریافت خواهد شد گفت:

پس از ابلاغ دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر که مربوط به دولت قبل بوده، دائما در حال برگزاری جلسات هستیم و تصور می کنم که تا دوشنبه هفته جاری با برگزاری جلسه ای که با حضور نمایندگان متقاضیان انجام خواهد شد، قیمت نهایی برخی فازها مثل فاز ۸ مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آنالیز قیمت از سوی نمایندگان متقاضیان ارائه شده است و این هفته قیمت ها نهایی و اعلام خواهد شد، گفت: پس از اینکه جمع بندی نهایی صورت گرفت و قیمت ها نهایی شدو متقاضیان پذیرفتند که کار با قیمت معقولی به پایان برسد، مشخص می شود که این اضافه قیمت ها را چگونه از متقاضیان دریافت کنیم، اما آنچه که مشخص است سعی خواهد شد این مبالغ تدریجی دریافت شود.

امیدواریم تکمیل واحدها به سال ۹۸ کشیده نشود

غفوری خاطرنشان کرد: ما دوست داریم که با کمترین قیمت ممکن واحدهای مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شود چرا که هم متقاضیان از بلاتکلیفی خارج می شوند، هم تکلیف سازندگان مشخص شودو هم در نهایت شرایط به گونه ای شود که پروژه ها جمع بندی و نهایی شود و به سال ۹۶، ۹۷ و ۹۸ کشیده نشود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس از سه روش برای تامین هزینه ها برای کاهش قیمت تمام شده مسکن مهر خبر داد و کفت: این موضوع به منزله کاهش قیمت نیست، اما وزیر راه و شهرسازی موافقت کرده است که یک بخش از این هزینه ها را با فروش زمین متقبل شوند و بخش دیگر هم از طریق واگذار شدن مشاع به مردم که ضروری نیست در اختیار شرکت عمران بماند.

وی ادامه داد: یک بخش سوم هم وجود دارد که بحث تفاهم روی تعیین قیمت است و همین نشست و جلسات فنی میان کارشناسان فنی شرکت عمران شهرهای جدید، نماینده متقاضیان مسکن مهر و انبوه سازان است که قیمت مسکن مهر را نهایی و اعلام می کنیم.

نحوه پرداخت افزایش قیمت ها

غفوری در مورد نحوه پرداخت این افزایش قیمت ها گفت: تلاش می کنیم در حد توان متقاضیان این مبالغ مرحله ای دریافت شود، بنابراین پس از تعیین قیمت نهایی برنامه زمان بندی تحویل واحدها نیز اعلام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که وعده هایی که تاکنون برای کمک به تحویل واحدهای مسکن مهر و کمک برای تامین خدمات روبنایی و زیربنایی شده انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اوایل مهرماه جاری پس از اینکه مشخص شد قیمت مسکن مهر به خصوص در فاز۸ به صورت نجومی افزایش یافته و حداکثر به ۸۱ میلیون تومان رسیده است اعتراضات زیادی از سوی متقاضیان صورت گرفت و در نهایت کارگروه ویژه ای به ریاست قائم مقام ویزر راه و شهرسازی و مشاوران او، عضو هیات مدیره و معین ویژه شهر جدید پردیس تشکیل شد تا بحث افزایش نجومی قیمت مسکن مهر در شهر پردیس بررسی شود.

این کارگروه پس از بررسی آنالیز قیمت ها تصمیم گرفت مسئله افزایش قیمت ها را که گفته می شد حداکثر قیمت در فاز ۸ به ۸۱ میلیون تومان رسیده است را کاهش دهد به طوریکه در نهایت در پایان این جلسه مقرر شد حداکثر قیمت برای واحدهای بالای ۱۱۰ متر که مربوط به واحدهای مسکونی در فاز ۸ است به ۶۹ میلیون تومان برسد.