مالکان عرصه مسکن مهر در پردیس وام جعاله دریافت می‌کنند

حسن‌حضرتی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور تسهیل خرید عرصه برای مهر نشینان پردیس، مقرر شد از سوی بانک مسکن به مالکان متقاضی ۲۰ میلیون تومان وام جعاله پرداخت شود.

وی با بیان شرایط اعطای وام به مالکان عرصه اظهار داشت: وام جعاله به استناد مجوز صادره از سوی مدیریت شعب بانک مسکن شرق استان تهران با خرید اوراق از بانک مسکن به مالکان عرصه پرداخت می‌شود.

مدیر واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس با اشاره به شرایط دریافت و بازپرداخت وام اظهار داشت: متقاضیان وام دریافتی را طی ۵ سال با سود ۱۷ و نیم درصد و اقساط ۵۰۰ هزار تومان در ماه دریافت و در زمان تعیین شده باز پس خواهند داد.

 حضرتی گفت: اولویت دریافت این وام با خریداران نقدی عرصه است و بر اساس اعلام بانک، مالکان متقاضی موظف به خرید یک میلیون تومان اوراق از بانک مسکن و دو ضامن معتبر برای دریافت وام جعاله هستند.

وی گفت: متقاضیان با مراجعه به واحد عرصه که در محل کارگزاری مسکن مهر در خیابان فروردین جنوبی مراحل اداری مربوط به دریافت وام را که شامل بررسی اسناد عرصه و اعیان مالک، تکمیل مدارک و تشکیل پرونده است را انجام داده و متقاضیان دارنده کارت قسط مسکن را به بانک مسکن معرفی می کنند.

  به گزارش ایرنا، در سال ۹۱ کلنگ ساخت حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس بر زمین خورد و بر اساس تاکید رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا پایان سالجاری تمام واحدهایی که مشکل معارض ندارند به متقاضیان تحویل داده شوند.

تاکنون ۳۵ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و با تکمیل و تعیین تکلیف ۲۵ هزار واحد دیگر وضعیت ۶۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان سال مشخص می شود و بقیه واحدها هم که به دلیل معارض حقوقی زمین و یا پیمانکار فسخ و یا اقاله شدند، پس از رفع معارض در سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی  در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.