واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی تعیین تکلیف می شود

کد خبر: ۱۰۱۹۹۹۸تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ – ۱۱:۵۷

واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی تعیین تکلیف می شود
بیش از ۳ درصد واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی است که بزودی تعیین تکلیف می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری صداو سیما ؛ احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام این مطلب گفت : در دهه فجر  بخشی از واحد های مسکن مهر آماده واگذاری است که ۹ هزار واحد آن در استان لرستان واگذار شده است و تا پایان سال ۱۵۰ هزار واحد افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد ‌: مجموع واگذاری های مسکن مهر در دولت یازدهم ۷۰۰ هزار واحد خواهد بود .

اصغری مهرآبادی درباره تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی گفت : ۳ درصد
واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی واجد شرایط است که  بیشترین واحدها در خوزستان ، اصفهان، گیلان ، البرز و مازندران قرار دارد.

وی تصریح کرد : واحدهای تکمیل شده در مسکن مهر که فاقد متقاضی باشد بسیار کم است اما میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد دارد.

اصغری مهرآبادی گفت : واحدهای مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان ساخته می شود و یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای پرداختج شده است.

اصغری مهرآبادی تصریح کرد : مسکن مهر فاقد متقاضی هم  نیازمند آورده متقاضیان است تا تکمیل شود.

بنابر این گزارش مسکن مهر که با سیاست  خانه دار کردن اقشار متوسط جامعه بود از زمان دولت نهم آغاز شد اما بخشی از ان در برخی از شهرهای کشور به دلیل نبود متقاضی نیمه کار باقی مانده است.

دولت هم با هدف جبران هزینه های این طرح و اجرای طرح‌های آتی تأمین مسکن ، ‌با واگذاری مسکن مهر واحدهای فاقد متقاضی ، بدون در نظر گرفتن برخی شرایط موافقت کرده است.

در نشست چهارشنبه ۱۴ بهمن ، هیأت دولت به ریاست اقای روحانی قرار شد مازاد مسکن مهر در برخی از مناطق کشور بدون در نظر گرفتن شرایطی نظیر فاقدین مسکن، متأهل یا سرپرست خانوار و دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، به متقاضیان واگذار شود.

وی افزود : دولت ضوابط اجرایی آن را تهیه و به استانها ابلاغ می کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت : برای هر واحد فاقد متقاضی نیز  ۳۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد.

* بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد

محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم  در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : به متقاضیان مسکن مهر که به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند اعلام می کنیم که تکلیف را روشن کنند زیرا در مراحل بعدی با تایید شورای مسکن استان ها حذف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه از مجموع حدود ۲  میلیون مسکن مهر ۴۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید است ، گفت : در تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر پیشرفت کار بالای ۹۰ درصد است اما متقاضی تا کمتر از ۵۰ درصد و در مواردی تا ۵ میلیون تومان به تعهد  عمل کرده است.

نریمان گفت : برای اینگونه واحدها در حال بررسی تهیه شیوه نامه هستیم تا از  مسکن مهر خارج شود و در تعامل با بانک ها به سایر متقاضیان واگذار یا در قالب طرح مسکن اجتماعی واگذار شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید فقر مطالعه و جانمایی نامناسب در آغاز اجرای طرح مسکن مهر را علت بروز مشکلات در اجرای این طرح بیان کرد و گفت : برخی واحدها در جاهایی ساخته شده است که هنوز هم متقاضی ندارد.

نریمان افزود : در شهر جدید هشتگرد حدود ۸ هزار واحد مازاد در انتظار متقاضی است و در شهرهای جدید شیرین شهر ، رامین و بینالود نیز تعداد متقاضیان کافی نیست.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه در حال بررسی این موارد هستیم ، گفت : در طرح هایی که متقاضیان تعهدات را عمل کردند و پیشرفت کافی است، مشکلی نداریم و تا ۶ ماهه سال آینده این واحدها واگذار می شود.

نریمان با اشاره به برخی مشکلات ناشی از توپوگرافی منطقه مانند شهر پردیس گفت :  در پردیس ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در تپه ماهور ساخته شده است که باید امکانات آب ، برق ، گاز ، مدرسه ، درمان و انتظامی تدارک دیده شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت : امسال ۲۰ هزار مسکن مهر در پردیس واگذار خواهد شد که ۵ هزار واحد در دهه فجر تحویل متقاضیان می شود.

نریمان گفت : در همه شهرهای جدید نیز ۵۰ هزار واحد مسکن مهر با پیشرفت بالای ۹۵ درصد در
استانه آماده واگذاری است که در برخی مانند شهر پردیس مشکلات زیربنایی با همکاری وزارت نیرو و نفت باید حل شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد : تاکنون از وزیر راه و شهرسازی دستوری مبنی بر توقف طرح مسکن مهر صادر نشده است.

پایان پرونده مسکن مهر در شهریور ۹۵

فریبرز واحدی مدیرکل اداره راه و شهرسازی تهران هم واحدهای مسکن مهر استان تهران را ۱۰۶ هزار و ۸۰۴ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون۹۱ هزار و ۵۰۸ واحد به بهره‌برداری رسیده و ۱۵ هزار و ۲۹۶ واحد باقیمانده که قرار است ساخت آن‌ها در ۶ ماهه اول سال ۹۵ پایان یابد و به مالکان تحویل داده شود.
واحدی گفت: با توجه به اینکه در نظر است برخی از پروژه‌های فاقد متقاضی در قالب شیوه‌نامه سازمان ملی و زمین و مسکن تعیین تکلیف و احتمالا به شرکت‌ها واگذار شود و برخی پروژه‌های خودمالک نیز که پرداخت تسهیلات آنها صورت نپذیرفته از سامانه حذف شود ، تعداد قراردادها احتمالا کاهش خواهد یافت که این واحدها شامل شهرهای جدید نمی شود.

۷ هزار مسکن مهرپرند با پیشرفت ۳۰ درصدی ، متقاضی ندارد

سید علی طاهری ، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره حذف برخی از پروژه های مسکن مهر  گفت : ۷ هزار مسکن راکد مسکن مهر پرند را فراخوان محلی دادیم تا تعاونی ها و انبوه سازان وارد طرح شوند.

وی ادامه داد: در حال مذاکره با تعاونی ها در دو پروژه ۴۰۰ و ۲۵۰ واحدی هستیم که به محض عقد قرارداد ، تعاونی ها با بانک توافق می کنند تا نرخ تسهیلات از شمول نرخ  ۱۴ درصدی مسکن مهر ، خارج شود.

وی گفت : مسکن مهر پرند ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عمده مشکلات آن مربوط به بخش های خدمات رسانی است.

طاهری ادامه داد : با توجه به اینکه دولت هیچ پولی بابت ابنیه و ساختمان پرداخت نمی کند ، متقاضیان با پرداخت بموقع کمک کنند تا واحدها زودتر تکمیل شود.

وی افزود : تلاش می کنیم افرادی که نیازمند مسکن هستند هر چه زودتر واحدهای خود را بگیرند.

 

[ شنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۴ ] [ ۰:۲۴ ] [ مسکن مهر پردیس ]